Home » Lifestyle

Здравословното тегло се поддържа със здравословни храни

Submitted by
burger

Менюто за хранене, което помага за намаляване на теглото ви, включва различни здравословни храни. Добавете цветове към чинията си и си представете, че ядете дъгата. Тъмните, листни зеленчуци, портокали и домати – дори пресни билки – са заредени с витамини, фибри и минерали.

Плодове

Пресни, замразени или консервираните плодове са чудесен избор. Опитайте плодове, освен ябълки и банани, като манго, ананас или плодове киви. Когато в магазина няма пресни плодове, пробвайте със замразени, консервирани или сушени. Имайте предвид, че сушените и консервирани плодове могат да съдържат добавени захари или сиропи. Харесайте си компоти от любими плодове. Те също съдържат голяма част от полезните вещества на предните плодове. Така можете да сте в крак със здравословните правила във всеки един от сезоните

Зеленчуци

Добавете разнообразие със зеленчуци на скара или на пара, овкусени с розмарин. Можете също така да задушите зеленчуци в незалепващ тиган или в съд за готвене на пара.  Потърсете консервирани зеленчуци без добавена сол, масло или сметанови сосове. За разнообразие опитвайте нов зеленчук всяка седмица. Със сигурност ще намерите своя любим зеленчук.

 

Богати на калций храни

В допълнение към нискомасленото прясно мляко, помислете за нискомаслено кисело мляко. Те се предлагат с различни вкусове и могат да бъдат чудесен заместител на десерта – хем вкусно, хем полезно.

Месо

Ако любимата ви рецепта изисква пържене на риба или панирано пиле, опитайте по-здравословни вариации чрез печене или скара. Можете дори да опитате сух боб вместо месо.

Бързи храни

Здравословното хранене изисква баланс. Яжте храните, които обичате, дори и да са с много калории, мазнини или добавени захари. Ключът е да ги консумирате рядко и да ги балансирате с по-здравословни храни и повече физическа активност. Спокойно можете да си поръчвате от вкусните бургери Варна на „Ключето“.

Яжте ги по-рядко. Ако обикновено ядете тези ястия всеки ден, намалете до веднъж седмично или веднъж месечно.