Home » Топ 10

ТОП 10 на най-скъпите коли за 2010 г.

Submitted by
top-skupi-koli

Кьонигсег Тревита“ – $2,21 млн.
В превод от шведски името на най-скъпия в света спортен автомобил на годината означава „три зайчета“ (на вълна). Спортното супер купе ще бъде произведено тази година в ограничена серия от само 3 бройки – колкото са и зайчетата в името на модела. Шосейният болид е разработен върху основата на ековерсията на базовия модел „Кьонигсег CCXR“. Автомобилът разполага с идентичен на 8-цилиндров V-образен двигател с обем 5 л (виж № 5 в класацията), който може да използва два вида гориво.

Пагани Зонда Чинкуе Роудстър“ – $1,8 млн.
Откритата версия „Роудстър“ е разработена върху основата на базовото „Пагани Чинкуе Купе“ с неподвижен твърд таван. Роудстърът се задвижва от централно разположен 12-цилиндров V-образен бензинов турбомотор с мощност 878 к.с. Той катапултира открития роудстър до 100 км в час за 3,4 секунди. Максималната скорост на роудстъра, който ще бъде произведен тази година в ограничена серия от 5 бройки, е 347 км в час.

Бугати Вейрон 16.4 ГранСпорт“- $1,7 млн.

Ограничената серия „ГранСпорт“ бе представена миналата година на Конкурса за елегантност в Пабъл Бийч, Калифорния, по случай 100-годишнината на производителя. Основната разлика с базовото „Бугати Вейрон“ е в наличието на прозрачен поликарбонатен подвижен покрив, който се демонтира ръчно. Суперколата се задвижва от 16-цилиндров W-образен бензинов мотор с обем 8 л и 1001 к.с. мощност. С твърдия поликарбонатен покрив автомобилът вдига малко над 407 км в час. Ускорението от 0 до 100 км в час се постига за 2,5 секунди.

Ламборгини Ревентон Роудстър – $1,56 млн.

Откритата версия „Роудстър“ е разработена също върху базовото купе „Ламборгини Ревентон“. С цената си от $1,42 млн. закритият „Ревентон“ също изпреварва следващия в класацията суперавтомобил. И двете модификации (открита и закрита) ще бъдат произведени в лимитирани серии от по 20 бройки. „Ламборгини Ревентон“ има централно разположен 12-цилиндров V-образен бензинов мотор с обем 6,5 л и 650 к.с. мощност. Максималната скорост е 340 км в час, а ускорението от 0 до 100 км отнема 3,4 секунди.

Кьонингсег CCXR – $1,3 млн.

Първият в света екологичен супермодел е разработен върху основата на базовия CCX модел. Неговият централно разположен 8-цилиндров V-образен двигател може да използва за гориво не само бензин, но и алтернативното зелено гориво Е85 (биоетанол), което е на растителна основа. Когато използва бензин, максималната мощност на двигателя е 806 к.с., а с биоетанол табунът от коне на суперкупето се увеличава до 1018 жребеца. С биогоривото екоболидът набира стотака за 2,9 секунди и вдига 417 км в час.

Ле Бланк Мирабо – $765 000

Първоначално този супер автомобил е бил конструиран специално за участие в легендарното пистово състезание „24-те часа на Ле Ман“. 2-местният граждански вариант на суперавтомобила се задвижва от централно разположен 8-цилиндров V-образен мотор с обем 4,7 л и 700 к.с. мощност на шведската компания „Кьонигсег“. Максималната скорост на „Лебланк Мирабо“ е 368 км в час.

SSC Ултимейт Аеро – $740 000

Обърнете внимание на този автомобил, тъй като произвежданата от американската компания „Шелби Супер Карс“ шосейна ракета е вписана още през 2008 г. в Книгата с рекордите на Гинес като най-бързия сериен автомобил в света с постижение от 432 км в час. Автомобилът с купе от карбонова стъклопластика се задвижва от чудовищен централно разположен турбомотор с 1287 к.с. мощност.

Пагани Зонда C12 F – $667 321

Това е по-скромната версия на произвеждания от малката италианска компания „Пагани“ суперавтомобил. Той държи пета позиция в рейтинга на най-бързите автомобили в света. „Зонда C12 F“ набира стотака за 3,5 секунди и вдига до 345 км в час.

Сален S7 Туин Турбо – $555 000

Американският супермодел държи трето място в рейтинга на най-бързите серийни автомобили в света с максимална скорост от 396,8 км в час и ускорение от 0 до 100 км в час за 3,2 секунди.

Мерцедес SLR МакЛарън Роудстър – $495 000

Най-бързият модел на „Мерцедес“ държи и рекорда за най-бърз сериен модел с автоматична скоростна кутия. Гран Туризмо (GT) роудстърът набира стотака за 3,8 секунди и вдига до 330 км в час.